پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

کتابداری تا اطلاع ثانوی تعطیل نیست/ ۱۰۴

حس شیرین مفید بودن به عنوان کتابدار در فضای مجازی

با كتابداران - محلات

هادی صفدری با اشاره به حضور کتابداران در فضای مجازی، عدم انفعال آنها و فعالیت حداقلی در این فضا را باعث ایجاد حس مفید بودن و رضایت درونی در آنها دانست.

هادی صفدری کتابدار کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرستان محلات (استان مرکزی) در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به انگیزه‌های فعالیت در فضای مجازی همزمان با روزهای تعطیلی کتابخانه‌ها عنوان کرد:  بخشی از دلیل حضور کتابخانه‌ عمومی علامه طباطبایی در فضای مجازی به دغدغه شخصی کتابداران آن باز می‌گردد؛ تصمیمی که از یک سو در امتداد وظیفه ذاتی ما به عنوان کتابدار و از سوی دیگر در پاسخ به ضرورت استمرار خدمت‌رسانی به اعضای فعال ارتباط داشت.

وی در ادامه افزود: معرفی کتاب‌های خواندنی و همگام با مناسبت‌های مختلف از قبیل: روزهای بزرگداشت‌ عطار نیشابوری، سعدی و شیخ بهایی به همراه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم و روزهای شهادت امام موسی کاظم(ع) و ولادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، حضرت زین‌العابدین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت مهدی(عج) به علاقه‌مندان، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت پیامکی و اجرای پویش نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» از جمله برنامه‌های کتابخانه علامه طباطبایی در فضای مجازی بود.

صفدری در پایان خاطرنشان کرد: تجربه حضور مستمر در فضای مجازی در روزهایی که به دلیل جلوگیری از گسترش کرونا کتابخانه‌ها در تعطیلی به سر می‌بردند در همین حد و اندازه‌های حداقلی نیز برای ما به عنوان کتابدار با حسی خوشایند همراه بود. به نظر من احساس مفید بودن و رضایت درونی کتابداران در طول فعالیت‌شان در فضای مجازی، علی‌رغم تمام محدودیت‌ها مهم‌ترین دستاورد برای آنها بود.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 13 =